Geoblog.pl    uzbeck    Podróże    Крим z wegetariańcami, gdzie piwo jest tanie jak barszcz, a barszcz droższy od piwa    ближний пляж (Балаклава) biwak na plaży

ближний пляж (Балаклава) biwak na plaży

Ukraina
Ukraina, ближний пляж

Drugiego dnia trawersowaliśmy klify, żeby dotrzeć na Bliżnij Plaż. Piękną dziką plażę, na którą można albo dojść owymi klifami albo dopłynąć łódką z portu (10 UAH w jedną stronę). Na plaży rozbiliśmy obozowisko. Należy dobrze zaopatrzyć się w jedzenie i picie. Ukraińcy nie mają widać w zwyczaju chodzić po plaży i sprzedawać cokolwiek. Przez cały dzień zjawiła się tylko jedna babuszka z piwem (10 UAH za puszkę) i pierożkami (3 UAH za sztukę), które rozeszły się błyskawicznie. Nawet rybacy z łodek nie chcieli za dopłatą przywieźć nam piwa czy wody czy czegokolwiek...
Polecam miejsce do biwakowania (niby byly ogłoszenia, że niedozwolone) i ogólnie odpoczynku. Woda przejrzysta. Jedyny mankament to kamieniste dno. Łatwo się poślizgnąć, ale coś za coś :)
Tutaj żegnamy się z morzem i udajemy się w głąb lądu.